Prowadzenie sklepu budowlanego wymaga profesjonalnego zarządzania gospodarką magazynową w celu utrzymywania odpowiednich stanów towarowych. Kompleksową pomoc oferują wtedy programy magazynowe. Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze oprogramowania do sklepu prowadzącego sprzedaż materiałów budowlanych?
Zarządzanie materiałami budowlanymi. Dlaczego warto skorzystać z programu WMS?
Oprogramowanie klasy WMS, czyli Warehouse Management System służy do zarządzania gospodarką magazynową. Może być ono samodzielnym narzędziem albo może wchodzić w skład systemu informatycznego klasy ERP.
Programy magazynowe mogą wspierać również zarządzanie materiałami budowlanymi w sklepach prowadzących ich sprzedaż. Pozwalają one na stworzenie bazy zawierającej dane o towarach, a także umożliwiają prowadzenie procesów jak wprowadzenie towarów do magazynu, kontrolowanie ich stanów oraz kompletowanie i wydawanie.
Poprzez program magazynowy do sklepu budowlanego można uzyskać dostęp do zróżnicowanych narzędzi jak:
– Tworzenie dokumentów magazynowych,
– Alarmowanie o niskich stanach magazynowych,
– Obsługa scenariuszy LIFO, FIFO,
– Projektowanie etykiet,
– Odczytywanie kodów za pomocą czytników i kolektorów danych,
– Współpraca ze sklepami online,
– Generowanie raportów.
Najlepszy program magazynowy do sklepu budowlanego. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?
Dobierając program magazynowy do sklepu budowlanego, warto uwzględnić jego indywidualne potrzeby. Czym powinno wyróżniać się oprogramowanie wspomagające zarządzanie materiałami budowlanymi?
Kluczowe znaczenie ma szeroka gama narzędzi, które powinny być łatwe w obsłudze i dzięki temu umożliwiać intuicyjną pracę z programem.
Warto również zwrócić uwagę na programy poszerzone o dodatkowe funkcjonalności za pomocą modułów. Program magazynowy LoMag umożliwia dzięki nim wystawianie faktur i innych dokumentów handlowych, składanie zamówień, obsługę wypożyczalni i rezerwacji.
Ważna jest również współpraca z urządzeniami mobilnymi, w tym z czytnikami kodów i kolektorami danych. Dzięki nim wprowadzanie towarów, ich kontrola oraz wydawanie staje się łatwiejsze. Co ważne, z takiej funkcjonalności można korzystać też na smartfonach za pomocą aplikacji mobilnej, na co pozwala wspomniany program LoMag.
Gdy sklep prowadzi również sprzedaż internetową, na przykład za pośrednictwem serwisu Allegro lub własnego sklepu online, program magazynowy powinien pozwalać na synchronizację danych między serwisem a magazynem.
Szukasz funkcjonalnego programu pozwalającego na zarządzanie materiałami budowlanymi? Przetestuj program magazynowy LoMag za darmo!